Bolaget ska utveckla för digital interaktiv underhållning samt därmed förenlig verksamhet.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 174 930 | 129 790 | 115 329 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 46 240 | 32 693 | 33 560 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 47 742 | 32 746 | 33 533 |
Årets resultat (tkr) | 37 713 | 28 349 | 28 348 |
Summa tillgångar (tkr) | 98 948 | 87 813 | 60 037 |
Antal anställda | 84 | 84 | 86 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 174 930 | 129 790 | 115 329 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 46 240 | 32 693 | 33 560 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 47 742 | 32 746 | 33 533 |
Årets resultat (tkr) | 37 713 | 28 349 | 28 348 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 891 | 1 279 | 2 188 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 98 058 | 86 534 | 57 850 |
Tillgångar (tkr) | 98 948 | 87 813 | 60 037 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 76 502 | 53 789 | 40 440 |
Obeskattade reserver (tkr) | 9 | 26 | 3 255 |
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | |||
Kortfristiga skulder (tkr) | 22 437 | 33 998 | 16 343 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 98 948 | 87 813 | 60 037 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | 2 829 | 2 563 | 2 933 |
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | 47 348 | 43 874 | 36 898 |
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | 18 201 | 17 137 | 14 400 |
Utdelning till aktieägare (tkr) | 70 000 | 15 000 | 15 000 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 84 | 84 | 86 |
Omsättning per anställd (tkr) | 2 083 | 1 545 | 1 341 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | 814 | 757 | 631 |
Vinstmarginal | 26.4% | 25.2% | 29.1% |
Soliditet | 77.3% | 61.3% | 71.3% |
Kassalikviditet | 437.0% | 254.5% | 354.0% |
Arrowhead Game Studios AB ingår i en koncern med 2 bolag. Koncernmoderbolag är Shpel AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2022-12.
Bolaget ska utveckla för digital interaktiv underhållning samt därmed förenlig verksamhet.